Meny

YOGI TEA växer i dagligvaruhandeln

YOGI TEA växer i dagligvaruhandeln

Ekologiska och smakrika YOGI TEA© stärker sin position som ett av de ledande ekologiska varumärkena i svenska dagligvaruhandeln. Från och med vecka 7 har varumärket 5 nya centrala listningar i dagligvarukedjorna.

YOGI TEA© växte med 9% i dagligvaruhandeln 2015, och fortsätter växa genom nya listningar. Coop lyfter in tre nya smaker i grundsortimentet. ICA väljer att lista höstens nykomling, mixpacken Finest Selection, och Axfood listar rogivande Bedtime.

YOGI TEA© har erbjudit magiska testunder med förförande goda smak-kombinationer i 40 år. Det hela började med att Yogi Bahjan, mästare i Kundaliniyoga, bjöd sina elever på ett te som spred kryddiga, aromatiska dofter i salen. Eleverna började snart kalla teet för ”tea of the Yogi” och det kom sedermera att bli det första teet i serien från YOGI TEA©.

YOGI TEA© s distribueras i Sverige av Kung Markatta AB. Pris ca 38 kr för 17-18 påsar.

För mer information, kontakta:

Maria R Jonsson, Produktchef, 019-30 73 17, maria.r.jonsson@kungmarkatta.se

Alla kategorier

Arkiv

Kung Markatta på Twitter

Kung Markatta på Facebook